Julai 23, 2012

PLASTIK


  • PP (Polypropylene), bahan plastik yang digunakan untuk dipakai pada pembungkusan makanan Kering / makanan ringan. sedotan, Beg ubat, penutup, cawan, botol, dsb. 
  • PE (Poly Ethylene), bahan plastik yang digunakan sebagai pembungkusan Takzim atau barang-cairan, seperti es batu, sirap, mahupun Takzim lainnya.RRJP (Polysterene Berorientasikan), sangat tirun, kurang tahan panas. Kandungannya untuk packing roti & makanan ringan, t-shirt, jaket, baju. Menambah keindahan penamplan produk. Supaya tidak mudah koyak dipergunakan dua lapisan sebelah.
  •  HDPE (High density uretana), bahan plastik yang bewarna putih susu atau putih bersih. Kandungannya untuk Beg tisu, botol detergen dan minyak, dan plastik anti panas,: plastik. dan Beg plastik yang sesuai untuk kantung Sayur makanan yang berkuah karena fleksi dengan Kekuatan tinggi.LDPE (Low density uretana), bahan plastik yang digunakan untuk pelapis . Plastik pembungkus makanan supaya tetap hangat (pembalut makanan). Beg runcit, Bungkus roti, beg plastik fleksi dengan Kekuatan.
  • PET (Polyethylene Terephthalate) adalah polimer jernih dan Kuat dengan Sifat-Sifat penahan gas dan kelembaban. Kemampuan plastik PET untuk menampung karbon dioksida (karbonasi) membuatnya sangat sesuai untuk digunakan sebagai botol-botol Takzim ringan (bersoda / terkarbonasi). Selain itu plastik PET juga kerap digunakan sebagai botol udara Minum bungkusan. 
  • Polistirena (PS) bersifat Ditukar bentuk & berbunyi. Bahan plastik yang digunakan untuk gabus (styrofoam, cawan, kotak, dulang Daging, tempat telur). 
  • PVC (Poli Vinly Klorin), bahan plastik yang digunakan untuk pembungkusan botol minyak, Daging, paip udara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan